Cvičení pro úlevu během náročné chůze s pomůckami

Používáte-li k chůzi pomůcky, jako hůl, berle, nebo chodítko, bude se vám hodit pár tipů na cviky pro úlevu. Chůze s pomůckami totiž zatěžuje různé svalové partie a způsobuje únavu a přetížení.

Během chůze si dopřejte také chvíle odpočinku, a při té příležitosti procvičujte nejvíce zatěžované svaly. Dosáhnete tím jejich prokrvení a uvolnění.

 

V sedu na lavičce se opřete do hůlky a předkláněním trupu kreslete pomyslný kruh rukojetí hůlky. Uvolníte
a protáhnete tím zádové svalstvo. Předpažte a hůlkou pádlujte střídavě vlevo a vpravo. Procvičíte svaly rameního pletence.

 

Chytněte se zábradlí a stoupněte si střídavě na špičky a na paty.

 

Sval během křečovitého sevření vykonává značnou práci, a ulevíte mu lehkým opakovaným procvičením. Stejně tak
používáním pomůcek snižujete aktivaci posturálních svalů, které drží vzpřímenou polohu těla. Věnujte proto alespoň jednou denně několik minut péči o přetěžované svaly. Doporučujeme Vám dále začlenit do Vaší cvičební jednotky pro udržení kondice a vitality pro podporu pohybu.

  • mačkání rukou, kroužení a zvedání ramen,
  • lehký předklon, zvedání kolen v sedě s opřenými zády,
  • naklánění do boků, vpřed a vzad
  • v sedě, ve stoji, s držením o zábradlí pak střídavě zvedejte kolena jakoby jste šlapali zelí,
  • vyhrbením dozadu protáhnete zadní skupinu svalů nohou, jakož i zádové svaly.

Přečtěte si také o tom, jak správně pomůcky pro chůzi používat.

 

Nácvik chůze s pomůckami a cvičení k úlevě (PDF leták ke stažení; 5,62 MB)

  • Správná technika chůze s holí, berlemi, s chodítkem a jednoduchá cvičení.